کد مطلب : 23390 تاریخ مطلب : 1396/07/22

ساماندهي و تامين نياز زايران اربعين با همراهي اتاق اصناف ايران

رئيس اتاق اصناف ايران از هماهنگي و ارسال کمک هاي نقدي و کالايي اتحاديه هاي صنفي براي تامين و ساماندهي زايران ايراني توسط اصناف از تهران تا کربلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران، علي فاضلي روز چهارشنبه در جلسه هماهنگي برگزاري ستاد اربعين که با حضور دکتر امامي معاون اقتصادي استانداري و روساي اتحاديه هاي صنفي تهران برگزار شد، گفت: مساله بزرگداشت مراسم اربعين بسيار مهم است و مشکلاتي که در کارها وجود دارد ، هيچ گاه نبايد مانع از کمک ما به بزرگداشت مراسم اربعين شود و سال گذشته کمک هاي اصناف به برگزاري ستاد اربعين همه را متحير کرد.

وي در اين جلسه که در اتاق اصناف ايران برگزار شد، تصريح کرد: سال گذشته کمک هاي اصناف به برگزاري ستاد اربعين همه را متحير کرد و امسال نيز با هماهنگي هاي صورت گرفته و ارسال کمک هاي نقدي و غير نقدي اصناف تهران و همچنين سراسر کشور ما را در برگزاري هر چه باشکوه تر مراسم بزرگداشت اربعين همراهي خواهند کرد.

فاضلي ادامه داد: اتاق اصناف ايران سال گذشته براي رعايت حال زايران در مسير حرکت به سمت کربلا بيش از 100 موکب پروانه دار در مسير نجف تا کربلا مستقر کرده بود که امسال تعداد اين موکب ها بيشتر خواهد شد.

رئيس اتاق اصناف ايران گفت: يک کار فوق العاده عظيم و خوبي در حال شکل گيري است که از تهران تا کربلا را براي زائران حسيني پوشش خواهد داد.

فاضلي با اشاره به اينکه دينداري اصناف هيچ گاه منوط به نوع نگاه حاکميت در جامعه نبوده است ، افزود: مسايل و مشکلات موجود مانع از اين نبوده است که بخواهيم در مسائل ديني کم بگذاريم؛ از زمان مشروطه تاکنون با وجود ناملايمت ها و فشارها بر بازار، اصناف هيچ گاه از روحانيت و مرجعيت فاصله نگرفته اند.

وي اظهار کرد: شايد امروز هم مشکلاتي در بازار وجود داشته باشد اما بنا نميشود که نخواهيم در مراسم هاي مذهبي که اعتقاداتمان بر اساس آن شگل گرفته است، شرکت نکنيم.

وي در اين جلسه از تمام روساي اتحاديه هاي صنفي خواست تا در حد وسع مالي اتحاديه و تا جايي که امکان دارد کمک هاي نقدي و کالايي خود را براي برگزاري باشکوه مراسم اربعين امسال در اختيار اتاق اصناف ايران قرار دهند .

فاضلي تاکيد کرد: اصناف براي حفظ انقلاب اسلامي، اسلام و قوت قلب رهبري دست از تلاش و همراهي بر نخواهند داشت و مشارکت در مراسم اربعين يک کار فوق ملي است؛ شايد برخي بگويند که تاکنون هيچ ارگاني براي ما کاري انجام نداده است اما مساله امام حسين(ع) با مباحث اقتصادي و سياسي کشور جدا و يک مساله شرعي است.

رئيس اتاق اصناف ايران از روساي اتحاديه هاي صنفي استان تهران خواست تا کمک هاي نقدي و غير نقدي خود را ظرف 10 روز آينده ارسال کنند .

وي همچنين استفاده از يک اپليکشن و نرم افزار جديد براي ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به زايران اربعني حسيني خبر داد و گفت که با استفاده از اين نرم افزار بسياري از مشکلاتي که در سال هاي گذشته وجود داشت، حل خواهد شد./ع/
نیمتا روزنامه های صبح کشور