کد مطلب : 43309 تاریخ مطلب : 1398/10/03

نشست موسسان فراکسيون اعتلاي اصناف با معاون وزارت صمت

نشست موسسان فراکسيون اعتلاي اصناف با معاون وزارت صمت/قبادي:از اينکه بي تفاوت نيستيد سپاسگزارم؛کمک کنيد ضعفهاي اتاق اصناف برطرف شود/

موسسان فراکسيون اعتلاي اصناف عصر روز دوشنبه با عباس قبادي معاون وزارت صمت نشستند و درباره چرايي تشکيل فراکسيون و اهداف آن به تفصيل سخن گفتند.

در ابتداي اين نشست احمد ابوالحسني عضو هيات موسس فراکسيون گفت: کمک به ساختار رسمي اصناف براي حل مسايل بر زمين مانده و شناسايي مشکلات و اولويت بندي و ارايه پيشنهاد براي حل آنها هدف اصلي فراکسيون است.

وي گفت: فراکسيون سياسي نيست و به هيچ يک از اعضاي هيات ريسه مرتبط نيست و بنا دارد تحليل درستي از اصناف به مراکز تصميم گيري ارايه نمايد .

ابوالحسني تصريح کرد که فراکسيون مشاوري مطمئن براي همه اتحاديه ها و اعضاي هيات رييسه و کميسيونهاي اتاق خواهد بود و کمک خواهد کرد تا صداي اصناف رساتر و متنوع و مکرر به گوش تصميم گيران برسد.

ابوالفضل رجب زاده ديگر عضوهيات موسس فراکسيون گفت:متاسفانه اتاق از کارکرد مورد انتظار اصناف فاصله گرفته و گروه بندي هايي بعد از انتخابات شکل گرفته که بيشتر حول محور منافع غيرصنفي است.

وي افزود: فراکسيون مي خواهد علاوه بر ساختارهاي موجود، پلي ميان بر بين حاکميت و اصناف برقرار و کمک کند تا هيات رييسه به وظايف خودش درقبال اصناف عمل کند.

نجم آبادي ديگر عضو موسس فراکسيون نيز گفت:سازمان مديريتي اصناف به روز نيست و با اين توان و بضاعت نمي توان مسايل موجود جامعه صنفي را حل کرد.

وي افزود: گروه بندي هاي موجود در اتاق و برخي زياده خواهي ها و فرصت سوزي ها جامعه صنفي را اذيت مي کند و باعث دلخوري و دلسردي اصناف شده است.

نجم آبادي تاکيد کرد که ما نه براي تقابل که براي کمک به ايجاد شرايط مطلوب در اداره اصناف پا به ميدان گذشته ايم و تمام بضاعت ارتباطي و فکري و پژوهشي ما براي اصناف و به خاطر اصناف است.

علي توسطي عضو ديگر هيات موسس در اين نشست گفت: بنا ندارم تا از هيات رييسه گلايه کنم چرا که بسياري از مسايل را دوستان گفتند اما من مي خواهم بگويم که شرايط اصناف اضطراري است و بايد براي آن کاري اورژانسي کرد.

وي افزود: وقتي کودکي بزرگ مي شود بايد به تناسب سن و قامتش لباس مناسب برتنش کرد و اگر لباس کودک را بر تن نوجوان کنيد هم لباس پاره مي شود و هم نوجوان آسيب مي بيند.

توسطي افزود:اتاق به لباس با قواره بزرگتر نياز دارد و بايد مديرانش بپذيرند که اين نوجوان لباس بزرگتر مي خواهد و نگاه جديد و متفاوتر و نيازهاي متنوع تري دارد.

عضو موسس فراکسيون اعتلاي اصناف با ابراز گلايه از بي عملي هيات رييسه اتاق در اداره اتاق گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر رونق توليد و اجراي پروژه اقتصاد مقاومتي تاکيد کردند اما هيچ اقدامي چه در سطح بررسي و مطالعه و يا طراحي برنامه و يا حوزه عملياتي صورت نگرفته است.

توسطي گفت: متاسفانه يک تفکر ناکارآمد با مديريت سنتي بر اصناف حاکم است و اصرار دارد که اين مدل مي تواند در قرن 21 راهگشاي اصناف باشد.

وي گفت: علي پروين اسطوره فوتبال ايران و قابل احترام است اما تفکر و تکنيک او براي فوتبال امروز ايران راهگشا نيست.

صادق فيض آبادي عضو موسس فراکسيون اعتلاي اصناف نيز گفت: اتاق اصناف نتوانسته خود رابا سرعت تغييرات بازار امروز جهان هماهنگ کند و اين صدمات جدي بر پيکره اصناف وارد کرده است.

وي افزود:مسايل و چالشهاي حاشيه اي در داخل اتاق بر انجام وظايف و ماموريتهاي اصلي اتاق سايه انداخته و باعث شده اصناف از سرعت تحولات و کسب و کارهاي نوين فاصله بگيرند و هر روز اين فاصله بيشتر شود.

فيض آبادي تصريح کرد اگر اصناف به سرعت به اين درک نرسند که بايد به کسب و کارهاي نوين مجهز شوند،پايان ضرورت وجود اتحاديه ها و اتاق اصناف عملا فرا خواهد رسيد.

وي گفت: امروز تغييرات فوري و پوست اندازي سريع ضرورتي فوري درتشکلهاي اصناف است و بايد همه اتحاديه ها و مسولان مرتبط دولتي و مجلس کمک کنند تا اصناف بر ريل درست توسعه و پيشرفت قرار گيرد.

جليل غفاري ديگر عضو موسس فراکسيون اعتلاي اصناف در اين نشست گفت ما در ايجاد اين شرايط مقصريم و بايد دست به دست هم دهيم و جامعه صنفي را از اين شرايط نگران کننده خارج نماييم.

وي افزود:چند اقدام بزرگ و اساسي با دقت و کار کارشناسي و بدور از حاشيه ها بايد فورا در دستور کار اتاق قرار گيرد که مهمترين آن ادغام اتحاديه ها بر اساس يک مدل علمي است.

غفاري گفت: ادغام اتحاديه ها درگذشته مطرح شد اما برخي آن را سياسي و اجراي آن را متوقف کردند اما اين پروژه نياز امروز و تنها راه تقويت اتحاديه هاي صنفي است.

غفاري گفت : کوچک سازي و چابک سازي و تقويت بنيه مالي اتحاديه ها بايد در دستور کار وزارت صمت قرار گيرد و البته بايد مراقبت شود تا برخي در پروژه ادغام براي خود لباس صدرات بي انتها بر اصناف، بر تن نکنند.

عباس قبادي معاون وزير صمت نيز در اين نشست اقدام تاسيس فراکسيون اعتلاي اصناف را کاري ارزشمند و مفيد دانست و گفت: خوشحالم که همه افرادي که اقدام به اين کار کردند از دوستان من بوده و سابقه خوبي در خوش فکري و ايده پردازي دارند.

وي افزود: وزارت صمت از ايجاد هر تشکلي که به اعتلاي جايگاه اصناف کمک کند، استقبال مي کند و من بناداشتم تا دبيرهيات عالي نظارت نيز در جمع ما باشد که تداخل با نشستي ديگر مانع حضور ايشان شد.

قبادي گفت : اين اقدام نيازي جدي و ضرورتي فوري براي هر مجموعه اي مثل اتاق اصناف است و من برخود تکليف مي دانم به صورت دوره اي در جمع شما حضور داشته باشم.

معاون وزير صمت افزود: اينکه نسبت به مسايل اصناف بي تفاوت نيستيد و آستين کمک بالا زده ايد جاي تقدير و تشکر دارد و انشالله با وجود شما هيات رييسه اتاق از يک مشاور خوب براي عمل به وظايفش بهره مند خواهد شد.

فبادي با اشاره به نقش اصناف در پشتيباني از نظام در مقاطع مختلف تاريخي ، گفت: اصناف شخصيتهاي فعال و پويايي دارند و بايد از اين چهره ها براي عبور از تنگناها و طراحي برنامه هاي توسعه اي بهره برد.

وي در پايان تصريح کرد که فراکسيون براي تقويت اتاق و رفع موانع پيش روي اصناف تلاش کند و وزارت صمت اگر احساس کند حضور مديري در هيات رييسه اصناف مانع انجام امور است بر اساس قانون عمل خواهد کرد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور